"A könyvek olyanok, mint a tükör: mindenki azt látja bennük, amit a lelkében hordoz.” Carlos Ruiz Zafón

Könyvkuczkó

Recenziók a kiadók véleményének tükrében

2018. május 31. - BubuMaczkó

Ebben a sorozatban kiadókat kérdezek arról, szerintük mitől lesz jó egy könyves blog, kivel működnek szívesen együtt, milyen recenziókat osztanak meg szívesen a könyveikről. A legegyszerűbb ezeket a kérdéseket közvetlenül nekik feltenni, hiszen ők azok, akikkel a recenzensek együttműködnek, így az ő gondolataik nagyon is relevánsak, ha az olvasmányainkról szeretnénk blogot vezetni. Monológ helyett párbeszédet kezdeményeztem, felkerestem általam ismert kiadókat. Ezúttal értékes gondolataikat a 21. Század Kiadó, az Alexandra Kiadó, az Európa Könyvkiadó, a Kossuth Kiadó, és végül, de nem utolsó sorban a Twister Media osztotta meg velem. Ezt a hasznos tapasztalatot szeretném most megosztani Veletek is:recenziok_6.jpg

1. Mi az, ami egy blogban először felkelti az Önök érdeklődését?

21. Század Kiadó: A személyes viszony, a saját nézőpont, az őszinte érdeklődés és a könyvek szeretete.

Alexandra Kiadó: Természetesen az első benyomás, és az összkép az, ami egyből információt közöl az adott blogról. Fontos a vizualitás, ahogy a könyvborító is egy nagyon fontos műfaj. Aztán gyakran az első sorokból kiderül, hogy ennél többet is tud-e adni az oldal.

Európa Könyvkiadó: Mint sok másban, itt is kiemelt jelentősége van a vizualitásnak. Először ugyanis meglátom a blogot, és ha az egész egy összeeszkábált, látványra nem szép, esetlen kis blogkezdemény, nincs kedvem hozzálátni az olvasgatáshoz, hiába tökéletes a tartalom. Ez nem csak az esztétikumról szól amúgy, a rendezett, megfelelő betűtípussal készült blog olvasóbarát a szónak abban az értelmében, hogy nem fárasztja a szemed, követhető, tagolt… Szóval ezek a kis vizuális elemek. Már ha én fedezem fel. Más esetben nyilván számít, mit hallottam róla, ki a szerző és így tovább…

Kossuth Kiadó: Fontos számunkra az egyedi hangnem és a korrekt információközlés. Egy-két bejegyzés alapján már kitűnik, hogy milyen a blogger stílusa és ez alapján eldönthető, hogy szeretnénk-e vele az együttműködést.

Twister MediaA kiadó számára fontos, hogy a bloggernek legyen stílusa, szeresse, amit csinál, és képes legyen ezt átadni az olvasóinak a megjelenésében és tartalmában harmonikusan kialakított blogján keresztül. Szeretjük, és kifejezetten keressük a tematikus, az egy-egy zsánert képviselő bloggereket.

2. Elsődlegesen mit vár egy értékeléstől az Önök kiadója?

Alexandra Kiadó: A tartalmas és alapos recenziókat szeretjük, amin látszik, hogy a szerző érdemben foglalkozott a szöveggel. Fontos, hogy legyen hozzáadott érték a dologban, sajátos megközelítés, eredetiség. Ha pedig saját maga illusztrálja a bejegyzést, annak külön is örülünk, sőt, ezeket a hangulatképeket a könyvborítóinkkal mi magunk is szívesen használjuk a közösségi csatornáinkon, ráirányítva ezzel is a figyelmet az adott blogbejegyzésre.

Európa Könyvkiadó: Ha maradunk a blogoknál, akkor az egyedi nézőpontot. Mutassa meg azt az oldalát a könyvnek, amit ő látott meg belőle. Nem baj, ha nem értünk egyet, majd vitatkozunk róla, vagy az olvasók vitatkoznak, az nem baj, ha több olvasata van egy könyvnek.

Kossuth Kiadó: Fontos, hogy felkeltse az olvasó érdeklődését, hatására a leendő olvasó kedvet kapjon, hogy ő is megvegye, elolvassa, vagy utánanézzen a könyvnek.

Twister MediaElsődlegesen tartalmas, de nem túlírt, közérthető szöveget, valamint kreatív képi megvalósításokat (hangulatképeket, karakterképeket, ötletes könyves fotókat) felölelő értékeléseket várunk.

21. Század Kiadó: A blogposzt szerzője tartson jó arányt a könyv ismertetése és értékelése között.

3. Milyen recenzió az, amit nem szívesen olvasnak?

Európa Könyvkiadó: Ami megismétli a fülszöveget… az ajánló, de még annak is kevés, nem recenzió, mégis sokan úgy hivatkoznak rá. Illetve azokat a recenziókat sem szívesen olvassuk, de azt hiszem, ez más kiadókra is igaz, amik egyszerűen csak arról szólnak, hogy szerzőt, művet, kiadót, mindent és mindenkit a földbe döngöljenek. Fontos, hogy ne keverjük ezt össze a negatív kritikával. Ha valaki meg tudja fogalmazni, hogy mi a baj azzal a könyvvel, vagy ő miért nem szerette, mitől lenne/lehetne jobb, az hasznos, azzal tudunk mi is továbblépni. Aki viszont csak az erejét fitogtatja, és 1500-2000 karakterben jól el akarja verni a port valakin, akit talán nem is ismer, azzal nem lehet mit kezdeni.

Kossuth Kiadó: Minden recenziót elolvasunk, de természetesen van egy bizonyos szelekció, hogy melyek kerülnek megosztásra nálunk.  Ha valamit esetleg nem közlünk, akkor is fontos számunkra, hogy tanulhassunk belőle.

Twister MediaSzívesen olvassuk a figyelemfelkeltő, kedvcsináló recenziókat, amelyeken érezhető, hogy az írója igényes a munkájára. Mentes a helyesírási hibáktól, az előítéletektől és a pocskondiázástól. Ha negatív véleményt alkot, akkor azt érvekkel és magyarázattal támassza alá.

21. Század Kiadó: Szubjektív állítások, melyeket nem indokol a szerző, recenziójában nem a könyvhöz, hanem a műfajhoz fűződő viszonyáról ír; ennek nincsen sok értelme.

Alexandra Kiadó: Sajnos gyakori a borítószövegek egyszerű megjelentetése.  Ami persze egy könyvajánló esetében nem biztos, hogy baj, hiszen így az általunk képviselt üzenetek jelennek meg az adott kötetről, de ezekben az irományokban láthatóan kevés a belefektetett energia. Valószínűleg azt az olvasók is észreveszik, ha a szerzőnek kevés kapcsolata van a szöveggel, így könnyen érdektelenné válhat az ajánló.recenziok_2.jpg

4. Kinek adnak szívesen recenziós példányt? Van erre bevett gyakorlatuk?

Kossuth Kiadó: Általában bemutatkozókkal keresnek meg bennünknek. Ezután, ahogy az első pontban is írtam megnézzük az adott blogger stílusát, mennyire informatívak a bejegyzései, mennyire számíthatunk tőle érdekes cikkekre.

Twister MediaIgen, bevett gyakorlattal rendelkezünk e téren. Lényeges, hogy tudjuk, kinek küldjük a recenziós példányt, ki áll a blog mögött. Könyveinket zsánerfüggően küldjük el a már kipróbált és a kiadó által minősített blogoknak. Új bloggernek is lehetőséget adunk a bizonyításra, így arra is, hogy minősített bloggerré váljon, akivel hosszútávú együttműködést tervezünk.

21. Század Kiadó: Évi néhány példány erejéig tudjuk támogatni azokat a bloggereket, akiknek több, mint ezres követőtáboruk vannak, linket küldenek a megjelenésről és úgy érezzük, hogy véleményformáló, figyelemfelhívó lehet az írásuk és a gondolkodásuk. Mindenkinek szívesen küldünk a könyveinkről információt, beleolvasó szövegrészt, könyvborítót és levonatot.

Alexandra Kiadó: Aki már bizonyított, annak szívesen adunk könyvet, illetve természetesen figyelembe vesszük a blog elérési mutatóit is.

Európa Könyvkiadó: Az alapeset az, hogy a hagyományos, bejáratott, kulturális rovattal rendelkező online, offline orgánumok kapnak tőlünk recenziós példányt. Persze ebben is van némi szelekció, mert nem minden könyv illik mindenki profiljába, de általában „tőlük” indulunk. Ha van megkeresés, akkor megnézzük, hogy mekkora az olvasottsága a blognak, milyen stílusúak az írások, találkozik-e a kiadó és a blog profilja, vagy mondjuk, nem találkozik, de egy annyira új, eddig eléretlen rétegével találkozunk a közönségnek, akikhez szeretnénk szólni. Adni az ember szívesen ad(na) mindenkinek, elvégre a fő, hogy olvassanak az emberek, de egy kiadó marketingosztályán más szempontokat is figyelembe kell vennünk.

5. A kapcsolattartás melyik módját preferálják: e-mail, facebook üzenet, telefon, személyes?

Twister MediaA kapcsolattartásra minden kommunikációs csatornát igénybe veszünk. Elengedhetetlennek tartjuk, hogy személyesen is megismerkedjünk a bloggerekkel. Ezért is szervezünk bloggertalálkozót a kiadóval a Könyvhéten, amelyre várjuk a kiadó iránt érdeklődő bloggereket.

21. Század Kiadó: Az e-mail-es kommunikáció a legpraktikusabb.

Alexandra Kiadó: Igyekszünk minden csatornára figyelni, nem zárkózunk el semmilyen megkereséstől, de egyértelműen e-mailen folytatjuk a kommunikáció döntő százalékát.

Európa Könyvkiadó: Ebben a sorrendben. :) Mármint tényleg, bármilyen fórumon örömmel tartjuk a kapcsolatot az újságíró kollégákkal, ha személyesen is beszélgethetünk, annál jobb.

Kossuth Kiadó: Az e-mailes kapcsolattartást preferáljuk elsősorban, de természetesen egyéb fórumokon történő kapcsolatfelvételekre is válaszolunk.

6. Számít Önöknek, az adott bloggert hányan követik a közösségi oldalakon (moly, goodreads, facebook…)?

21. Század Kiadó: Igen, ahogy fentebb megválaszoltam.

Alexandra Kiadó: Igen, figyelemmel követjük, ki, milyen eléréseket produkál egy-egy bejegyzéssel.

Európa Könyvkiadó: Nem minden a mennyiség, a követők száma, de nem is elhanyagolható szempont. Ez a klasszikus minőség-mennyiség ügy.

Kossuth Kiadó: Fontos, de nem kizáró ok, ha például kevés követője van az adott bloggernek Facebookon. Természetesen nekünk az is egy szempont, hogy minél több emberhez jussanak el a könyvajánlóink.

Twister MediaA rajongói létszámnál – hiszen ennek mesterséges felduzzasztására számos lehetőség adott – sokkal meghatározóbbnak tartjuk a közösségimédia-felületek konzisztens menedzselését és a követők aktivitását.

recenziok_5.jpg

7. Ajánlót csak a legújabb könyvekről jelentetnek meg szívesen, vagy a korábbi kiadásaikhoz is?

Alexandra Kiadó: Szívesen veszünk minden érdeklődést a köteteink iránt, de természetesen a friss köteteink ajánlóinak örülünk mindig a legjobban.

Európa Könyvkiadó: Korábbi kiadások ajánlóinak is nagyon örülünk. Ezek a folyamatosan piacon lévő longseller kiadványok jó, ha időről időre az olvasók szeme elé kerülnek. És ki tudja… lehet, hogy olyannak is megakad a szeme rajta, aki idáig nem ismerte.

Kossuth Kiadó: Azt szeretjük, ha aktuális megjelenéseinkről kaphatunk recenziókat, de szívesen adunk régebbi köteteinket is elolvasásra.

Twister MediaA kiadó új megjelenéseit preferáljuk, de régebbi címeinkből is szívesen adunk recenziós példányt.

21. Század Kiadó: Leginkább az újdonságokról írt posztokat támogatjuk, de örülünk minden megjelenésnek, hiszen többnyire műfaji sorozatokban és szerzői életművekben gondolkodik egy kiadó.

8. Véleményük szerint mik a leggyakrabban előforduló hibák a recenziókban?

Európa Könyvkiadó: Talán a kutatás hiánya. Mielőtt valaki belevág egy recenzióba, hasznos leülni és tájékozódni a szerzőről, esetleg műfaji előzményekről, keletkezéstörténetről, bármiről… Egyrészt plusz tudás a szerzőnek is, ha később is ír erről az íróról, már lesz miből kiindulni, másrészt tud egy kis színt adni a kritikájának. Egy idő után unalmas azt olvasni, hogy tetszett/nem tetszett.

Kossuth Kiadó: Amikor túlírnak valamit. Illetve, egy-egy téma megközelítése kapcsán elő szokott fordulni tájékozatlanság, emiatt egyoldalú nézőpont tolmácsolása a téma kapcsán. Illetve, volt már sajnos példa nem megfelelő, kulturált stílusra is.

Twister MediaSok blogger elsőként szeretne recenziót publikálni egy új megjelenésről, és az ebből adódó verseny bizony magán viseli a kapkodás nyomait. Fontos üzenet még számukra, hogy a kevesebb néha több!

21. Század Kiadó: Helyesírási hibák, nyelvhelyességi hibák, a fülszöveg automatikus felhasználása, ismétlése, hibás szövegértelmezések, a szöveg tagolásának hibái stb.

Alexandra Kiadó: Kizárólag a fülszöveg megjelenítése például ilyen, de az is előfordul, ha a szerző elveszik a cselekmény ismertetésében. Egy recenzió mindenképpen mutasson túl ezeken.

9. Mennyire legyen egy kötet bemutatása objektív? Vagy inkább preferálják a személyes hangvételt?

Kossuth Kiadó: A személyes hangvételt preferáljuk, hiszen az egyedi hangvételtől lesz valóban érdekes, hiteles egy bejegyzés. Ebből látható, hogy nem a kiadó véleménye tükröződik vissza egy recenzióban, hanem az olvasó személyes hozzáállása a könyvhöz.

Twister MediaAz objektiv bemutatás személyes hangvételű megfűszerezését tartjuk a legkívánatosabb elegynek.

21. Század Kiadó: A kettő szerencsés arányát és ötvözését preferáljuk.

Alexandra Kiadó: Itt műfaji sajátosság a szubjektivitás, sosem éreztük problémásnak, ha valakinek van véleménye arról, amit olvas. Ha pedig kontextusba is tudja helyezni, távolabbi következtetéseket is levon a bejegyzés szerzője, annak külön örülünk.

Európa Könyvkiadó: Válasszuk szét a műfajokat: van könyvajánló, és van recenzió. Az ajánlónak objektívnek KELL lennie. Ez terjedelmen, hangvételen egyaránt látszik. A recenzió viszont nem lehet objektív, annak az újságíró véleményét kell tükröznie. Adódik ugye a kérdés, hogy miért adjak én bárkinek a véleményére… Hát igen, erről hosszan lehetne értekezni, de itt jön a képbe a felkészültség, megalapozottság, a szerző hitele. Hogy olyan írásokat, recenziókat közöl, amik megalapozottak, nem azért mondja, hogy vacak, hogy jól belerúgjon valakibe, hanem jó eséllyel azért, mert tényleg az.recenziok_10.jpg

10. Mennyire részletezze a recenzió a cselekményt? Vagy inkább a benyomás, hangulat átadása a fontos?

Twister MediaEgy jó recenzió nincs az egyik vagy a másik nélkül. A mixtúra helyes arányának kialakítása már blogfüggő az olvasóbázis ismeretében.

21. Század Kiadó: Ez könyvenként, történetenként változó arányban működhet jól: célszerű először korrekt, objektív módon bemutatni a könyvet, a szerzőt és a műfajt, és aztán rátérni a szubjektív benyomásokra, értelmezésekre.

Alexandra Kiadó: Ezt mindig az adott könyv dönti el, de mindkét szempont fontos és hangsúlyos. Ideális esetben a két dolog kéz a kézben jár.

Európa Könyvkiadó: Hát ez könyvfüggő. Van, ahol el lehet kerülni, van, ahol nem lehet megúszni. Ha ismertetni kell a cselekményt ahhoz, hogy meggyőzzön, ezt a könyvet érdemes elolvasni, akkor tegye.

Kossuth Kiadó: Inkább a benyomás, hangulat az előnyösebb, hiszen aki még nem olvasta az adott művet, valószínű, hogy nem szeretne részleteket megtudni a könyv történetéről, csattanóiról.

11. Mik a leginkább ajánlott formai sajátosságok egy könyv bemutatásában?

21. Század Kiadó: Érdemes elhelyezni a könyvet szerző életművében, a kiadó kínálatában, esetleg valamelyik sorozatában, a műfaj történetében. Érthetően, bekezdésekre tagolva. Fontos a könyv borítóképének megjelenítése a beazonosítás miatt, és nagyon hasznos, ha egy jól kiválasztott részlet beszerkesztésével a könyv szövegéből is megmutat valamit a szerző. Praktikus, ha linkeli a kiadói honlapot, webshopot vagy egyéb kereskedelmi oldalt/elérhetőséget.

Alexandra Kiadó: Nehéz egy ennyire szubjektív műfaj esetében, mint a blogolás, ajánlott formai sajátosságokról beszélni. Ha hiányzik belőle a könyvborító képe, az hiba, de ilyesmire talán még nem volt példa. A terjedelmet, a recenzió szerkesztését, tagolását is adott kötet, és a blogger mondanivalója dönti el. Mint említettük, azt például szeretjük, ha szerző saját maga készít képeket a bejegyzéshez.

Európa Könyvkiadó: Tagolt, tördelt szöveg legyen, egy nagyon egybefolyt, terjedelmes írásnak nem szívesen ül neki az olvasó, és bármilyen hihetetlen, az eleje-közepe-vége tagolás itt is működik, sőt ajánlott az alkalmazása. Illetve, ha maga a blog nem egy nagyon jól körülhatárolható szubkultúrának szól, akkor nem indulhat ki abból a szerző, hogy minden olvasó birtokában van minden információnak. Tegyen említést arról, ki a szerző, mit írt korábban (ha írt…). Az is tudjon bekapcsolódni, aki most hall róla először.

Kossuth Kiadó: Akár több képpel is illusztrált, nem hosszadalmas beszámoló.

Twister MediaA könyvbemutatás szentháromsága az eleje-közepe-vége tagolás. Alapvető, hogy a fülszöveget és a beleolvasó linket is megosszák, valamint kreatív képekkel is illusztrálják az értékelést. Elengedhetetlennek tartjuk egy vásárlási lehetőséget biztosító link/gomb kihelyezését a recenzió végén.

12. Mekkora terjedelmű írás az ideális Önök szerint?

Alexandra Kiadó: A bloggerek ismerik az olvasóikat, ők ezt jobban tudják, mitől lehet népszerű egy-egy blog, mekkora terjedelmet visel el az olvasótábor. Lehet hosszan és röviden is jót alkotni.

Európa Könyvkiadó: Itt már nem a mi véleményünk számít. Mi hozzá vagyunk szokva a hosszú szövegek olvasásához, de a közönség kevésbé. Érdemes megnézni egy hírportálon a kiemelt cikkek terjedelmét, hát körülbelül arra a hosszúságra vannak kalibrálva az olvasók. Nyilván lehet hosszabban is, vannak könyvek, amik megkívánják. De senkinek ne legyenek illúziói… heti átlagban kevés olyan TLDR-cikk (=Túl hosszú, hogy elolvassák; A szerk.) van, aminek nekiülnek az emberek.

Kossuth Kiadó: Nehéz kérdés, főleg az online világban. Nyilván a műtől és annak összetettségétől is függ, de alapjáraton a nem túl terjedelmes recenziókat szeretjük, amelyeket a mai rohanó világban tényleg végig is olvasnak az olvasók.

Twister MediaAzt tapasztaljuk, hogy az olvasók inkább a rövidebb (de min. 1000 karakteres) írásokat fogyasztják leginkább – hiszen többségük valamilyen mobileszközön keresi fel a blogokat –, amelyet 2-3 addicionális tartalom (moodboardok, karakterlapok, zenei playlistek, videók stb.) egészít ki.

21. Század Kiadó: Ez is változó, a könyvtől és a témától és a szerző kapacitásától is függ. Ha valakinek érdekes, akár elemző gondolatai vannak egy könyvről, hosszabb, 10-15.000 karakteres is lehet a bejegyzés, de ezek a posztok általában 5-10.000 karakter közötti írások.recenziok_7.jpg

13. Mennyire szükséges a szakmai jellegű kritika? Vagy az olvasóközönség inkább igényli a hétköznapi nyelvezetet?

Európa Könyvkiadó: Hát, ha az a kritika megalapozott, akkor nincs baj azzal, ha beépül egy cikkbe, de akkor tényleg éreznem kell, hogy a szerző nem a levegőbe beszél. Ne felejtsük el, hogy ilyen cikkeket azért is olvasunk, hogy kicsit művelődjünk általuk, szóval nincs baj azzal, ha eggyel ellép a hétköznapi szóhasználattól, stílustól.

Kossuth Kiadó: Is-is. Műtől, tartalomtól és szerzőtől is függ. Változatos témájú, mondanivalójú könyveink vannak, így nyilván máshogy kell nyúlni egy könnyedebb életmód, vagy egy erős társadalomtudomány témakörben mozgó kötethez.

Twister MediaMivel a blogok többségében lelkes amatőrök alkotnak, ezért azt tanácsoljuk, hogy elsősorban saját magukat adják, és ne lényegüljenek át önjelölt esztétákká. Inkább helyezzenek hangsúlyt a fejlődésükre, és folyamatosan fejlesszék magukat. Ebben kíván segíteni nekik a kiadónk is, a Könyvfesztiválon elindított, és hamarosan új kurzusokkal jelentkező blogger workshopokkal.

21. Század Kiadó: A legfontosabb a hitelesség: minden szerző arra vállalkozzon, amit következetesen végig tud vinni, és olyan mélységben tárgyaljon egy könyvet, témát, amihez elegendő tárgyi tudással és írói készséggel rendelkezik. Külön értéke egy írásnak, ha sok hasznos és érdekes információt közöl, ezek a szöveg megközelítésének és értelmezésének lehetséges szempontjai, tehát a könyv olvasótáborának gyarapítását segítő, fontos tartalmi elemek. Érték,  ha szerző úgy ítél meg pl. egy irodalmi művet, hogy rendelkezik a megfelelő esztétikai ismeretekkel – lehetőleg érdeklődést keltve másokban a könyv iránt. Persze, egy jó stílusú szerző tollából azt is örömmel olvassuk, ha pusztán az érzésekről beszél, amit az olvasott szöveg kiváltott belőle. A könnyen érthető, jól szerkesztett és tagolt szöveg, az olvasmányos stílus mindig alapkövetelmény.

Alexandra Kiadó: Mindennek megvan a helye és az ideje. Fontos a közérthetőség, a blogoszférában inkább a hétköznapi nyelvezet hódít, de az adott könyv műfaja is eldöntheti, hogyan érdemes írni róla. A szakmai értelemben vett értő elemzéseknek, és egy lelkes könyvrajongó olvasmányélményének is mindig örülünk.

14. Mindenképp pozitív véleményt várnak a Önök a bloggerektől?

Kossuth Kiadó: Nem, de objektivitást várunk, az úgy lesz igazán hiteles.

Twister MediaSosem elvárás a pozitív vélemény a bloggerektől. Arra hívjuk fel a figyelmüket, hogy ha negatív kritikát fogalmaznak meg azt inkább érvekkel és magyarázattal támasszák alá, mintsem becsmérlő hangnemmel.

21. Század Kiadó: Nem feltétlen várunk pozitív véleményt a bloggerektől. Bármilyen vélemény, visszajelzés, így a negatív kritika is fontos és hasznos a kiadó számára, ha értelmesen és értelmezhetően artikulálja a szerzője a gondolatait és tud különbséget tenni a két dolog között: egy könyv, ami nem jó és egy könyv, ami neki nem tetszik, mert pl. a műfaját nem kedveli.

Alexandra Kiadó: Butaság lenne mindenkitől pozitív véleményre számítani. Viszont mi is inkább a népszerűsítő ajánlókat osztjuk tovább a felületeinken.

Európa Könyvkiadó: Nem. :) De erről írtam fentebb is.

15. Mit keresnek egy bloggerben, akivel a későbbiekben is szívesen működnek együtt?

Twister MediaA kiadó számára kulcsfontosságú, hogy a bloggernek legyen stílusa, szeresse, amit csinál, és képes legyen ezt átadni az olvasóinak. Szeretjük és kifejezetten keressük a tematikus, az egy-egy zsánert képviselő blogokat. Lényeges szempont, hogy blogját és a hozzá kapcsolódó közösségimédia-felületeket konzisztensen menedzselje.

21. Század Kiadó: A könyvekhez fűződő személyes viszonyt, a saját nézőpontot, önálló gondolkodást, az őszinte érdeklődést és a könyvek szeretetét. A bátorságot ahhoz, hogy egyértelműen állítson valamit. A pontos kommunikációt és a korrekt együttműködést, a kölcsönös visszajelzés igényét és mások (többek közt a szerző, a kiadó) munkájának, valamint mások véleményének tiszteletét.

Alexandra Kiadó: Hogy érdemben foglalkozzon egy könyvvel, legyen megbízható, igényes és természetesen az sem baj, ha minél több emberhez képes eljuttatni az írásait, maradéktalanul kihasználva a közösségi kommunikációban rejlő lehetőségeket.

Európa Könyvkiadó: Nyitottság, megbízhatóság, kreativitás, azt hiszem, ez a három a legfontosabb.

Kossuth Kiadó: Erre már kitértem az előzőekben. Fontos számunkra a színes, egyéni stílus, hogy a véleményét kultúráltan, objektívan és oly módon közvetítse, hogy az az olvasó figyelmét felkeltse a könyv iránt.

Még egyszer szeretném megköszönni minden résztvevőnek a segítőkészségét, és hogy ilyen lelkesen vettek részt ebben a projektben! Számomra mindenképpen tanulságként szolgáltak a válaszok, és úgy gondolom, más is kamatoztathatja a fent elmondottakat. Remélem, minden érintett számára gyümölcsöző lesz a további együttműködés!

Az interjúban részt vevő kiadókkal is találkozhattok a jövő héten megrendezésre kerülő, 89. Ünnepi Könyvhéten, ahol a korábbi megjelenések mellett izgalmas újdonságokkal is várnak Titeket!

21. Század Kiadó

Elérhetőségek: Weboldal; Facebook oldal; Instagram oldal
21_sza_zad_kiado.jpg

Alexandra Kiadó

Elérhetőségek: Weboldal; Facebook oldal; Instagram oldal

alexandra_kiado.png

Európa Könyvkiadó

Elérhetőségek: Weboldal; Facebook oldal; Instagram oldal

euro_pa_ko_nyvkiado.jpg

Kossuth Kiadó

Elérhetőségek: Weboldal; Facebook oldal; Instagram oldal

kossuth_kiado.jpg Twister Media

Elérhetőségek: Weboldal; Facebook oldal; Instagram oldal

twister_media_kiado.jpg

By BubuMaczkó 2018. május 31.

A bejegyzés trackback címe:

http://konyvkuczko.blog.hu/api/trackback/id/tr5814010994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.